• budowa komorki schemat
  • montaz;szalunkow
  • mapy warszawy
  • darmowe dzwonki do motoroli c550
  • jak wgrac kodeka i ogladac filmy
  • Chełmża Urząd Pracy
    Będą leczyć raka Salmonellą.
    chorobowe płatne przez zakład pracy
    Charakterystyka stanowiska pracy informatyka
    CH Janki oferty pracy
    charakterysytka stanowiska pracy w kopalni
    chałupnictwo legalne oferty pracy
    chronometraż czasu pracy
    Charakterystyka pracy Szlifierka
      aaaaBędą leczyć raka Salmonellą.aaaa

    Temat: F do konca rozkaldu
    Szczerze mówiąc podejrzewam, że gdyby Urząd Marszałkowski przyjżał się temu
    połączeniu do Fordonu to z miejsca kazałby zawiesić i nie byłoby dyskusji.
    Tutaj się mówi o dojeździe ludzi ze wsi do pracy w konekscie braku innego
    połączenia, a Fordon do takich nie należy. Dziwie się, że to jeszcze żyje i
    czekam aż Chełmze uruchomi samorząd. Wczoraj z Karsina do Czerska sporo ludu
    jechało i tam mogliby zostawić, tylko że to nie nasz region już:(

    pozdrawiam

    Marcin


    Źródło: topranking.pl/1568/f,do,konca,rozkaldu.php


    Temat: [kuj-pom] Bedzie 16 pociagow na trasie Bydgoszcz-Chelmza
    Krzysztof Zietara <tar@chruptak.eu.orgnapisał(a):


    Ruch na tym odcinku będzie wznowiony po 8 latach przerwy. Wówczas władze PKP
    uznały, że nie warto utrzymywać tej linii, bo składami jeździ zbyt mało
    osób. Urząd Marszałkowski ma jednak nadzieję, że uda się przekonać
    mieszkańców do pociągów. - Liczymy na zainteresowanie, bo Chełmża nie ma
    zbyt dobrego połączenia drogowego z Bydgoszczą - mówi Tomasz Moraczewski,
    dyrektor departamentu infrastruktury urzędu. - Będzie to swoisty
    eksperyment, w którym odpowiemy sobie na pytanie, czy warto inwestować w
    uruchamianie kolejnych linii.


    Mało już takich eksperymentów w kraju było?


    W budżecie marszałka przeznaczono na ten cel niemal 900 tys. zł. - Dodatkowo
    prawie 3 mln zł dały Polskie Linie Kolejowe na modernizację torów i
    infrastruktury
    oraz instalację rogatek na przejazdach w Brdyujściu,
    Strzyżawie i Unisławiu Pomorskim - mówi Moraczewski.


    Znaczy PLK same wycięły trochę krzaków i wyceniły swoją pracę na 3mln? :)


    Przywrócenie połączenia na tej trasie było jednym z warunków otrzymania
    unijnej dotacji na zakup szynobusów. Trzy z nich będą przeznaczone do
    obsługi właśnie tego odcinka.


    Można by podać przykład pierwszy z brzegu, że takie warunki są nieistotne. ;)

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek


    Źródło: topranking.pl/1572/kuj,pom,bedzie,16,pociagow,na,trasie,bydgoszcz.php


    Temat: PROTEST PRZECIWKO PODWYZCE PODATKÓW !
    organizator, ja nie do ciebie tylko do tulipana, który wyciąga coś o
    rodzinnych powiązaniach, to tylko skromnie chcialem zauwazyć, ze ci
    co krzyczą lub krzyczeli o korubcji to tez wykorzystuja swoje
    mozliwosci, jak sie da . a wiem, bo żony kuzynka pracuje w urzędzie
    pracy w Chełmży, któremu to podlega nasz Urząd pracy. pozdrawiam.
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33298,92167363,92167363,PROTEST_PRZECIWKO_PODWYZCE_PODATKOW_.html


    Temat: Z Bydgoszczy Gł do Olsztyna przez Fordon??!!
    Z Bydgoszczy Gł do Olsztyna przez Fordon??!!
    Prace związane z reaktywacją linii kolejowej do Chełmży idą pełną
    parą. To co jeszcze nie tak dawno wydawało się nie realne stało się
    realne. Może Urząd Marszałkowski zdecyduje się na doprowadzenie
    do odpowiedniego stanu torowiska z Chełmży do Kowalewa Pomorskiego
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,81100890,81100890,Z_Bydgoszczy_Gl_do_Olsztyna_przez_Fordon_.html


    Temat: Z Bydgoszczy Gł do Olsztyna przez Fordon??!!
    kaza12 napisał:

    > Prace związane z reaktywacją linii kolejowej do Chełmży idą pełną
    > parą. To co jeszcze nie tak dawno wydawało się nie realne stało
    się
    > realne. Może Urząd Marszałkowski zdecyduje się na doprowadzenie
    > do odpowiedniego stanu torowiska z Chełmży do Kowalewa
    Pomorskiego
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,81100890,81100890,Z_Bydgoszczy_Gl_do_Olsztyna_przez_Fordon_.html


    Temat: Bydg-Chełmża reaktywacja spalona,rozklad do bani!!
    Bydg-Chełmża reaktywacja spalona,rozklad do bani!!
    Tyle lat U/M miał czasu ,na dogłębnbą analize .aby reaktywowanie
    połączenia z Chełmżą nie okazało się farsą.Ale te lata oczekiwania
    nie przełożyły się na zdrowe myślenie urzędników z U/M jak i
    póżniej osób ,które konstruowały nowy rozklad jazdy.A jest on
    taki ,który w znakomity sposób ,przyczyni się do ponownego
    zamknięcia tej trasy.Nie jest on zrobiony ,pod kontem ludzi
    pracujących i uczących się ,ale dotyczy li tylko turystów ,którym to
    jest w zasadzie obojętne kiedy skorzystają z połączenia
    kolejowego.Beton intelektualny daje nad wyraz znać o sobie.Kto tą
    głupotą myślową przyczynia się do likwidacji tego ,na co poszly i to
    nie małe pieniądze podatników??.Co na to Marszałek Calbecki??,bo to
    on nade wszystko forsował idee tego polączenia??.Czy ktoś tam w
    U/M ,potrafi jeszcze logicznie myśleć??A może chodzi o to ,aby
    godziny pracy i nauki dostosować do chorego rozkladu jazdy??.Oj
    takich ciężko myślących twardoglowych ,już dawno powinienn powitać
    Urząd Pracy ,ze wskazaniem na dogłębny kurs z prawidlowego
    korzystania z tego co nosi szyja!!!
    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,54,88505654,88505654,Bydg_Chelmza_reaktywacja_spalona_rozklad_do_bani_.html


    Temat: Pociągi do Chełmży nie pojadą
    http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,4993267.html

    Szanse na reaktywację linii kolejowej z Bydgoszczy do Chełmży w najbliższych
    miesiącach są niewielkie. Polskie Linie Kolejowe nie chcą dać pieniędzy na
    modernizację trasy
    Jeszcze kilka miesięcy temu Urząd Marszałkowski przekonywał, że pociągi do
    Chełmży po ośmiu latach przerwy pojadą już w czerwcu. Jedynym warunkiem było
    naprawienie torów przez spółkę Polskie Linie Kolejowe. Dodatkowo trzeba było
    także postawić szlabany w Brdyujściu i Strzyżawie oraz naprawić perony.

    - Na samo uruchomienie szynobusów mamy pieniądze. W tegorocznym budżecie 2
    mln zł, na dwa kolejne lata 5 mln zł. Wielokrotnie zwracaliśmy się do PLK z
    prośbą o przygotowanie martwej linii do eksploatacji, ale nasze apele
    pozostały bez echa. Spółka wstrzymuje reaktywację - wyjaśnia Beata
    Krzemińska, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.

    Z analiz wykonanych przez PLK wynika, że przygotowanie trasy do użytkowania
    będzie kosztowało pomiędzy 3,7 mln zł, a 10,9 mln zł. - Zależy w jakim
    zakresie wykonalibyśmy pracę - tłumaczy Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy
    PLK. - Niezależnie jednak od kwoty, nie mamy takich pieniędzy. Nasze środki
    wystarczają nam na wkład własny do inwestycji, które realizujemy dzięki
    unijnym pieniądzom.

    Na razie Urząd Marszałkowski nie chce odpowiedzieć czy będzie szukał
    pieniędzy na remont we własnym budżecie.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz

    ---

    Należało się tego spodziewać. Gdzie są rogatki z brydujścia i strzyżawy,
    które zdemontowaliście?!

    "Zależy w jakim zakresie wykonalibyśmy pracę - tłumaczy Krzysztof Łańcucki,
    rzecznik prasowy PLK"

    No najlepiej to w żadnym zakresie, ale kasować pieniądze za eksploatację by
    wypadało.

    pzdr

    Marcin


    Źródło: topranking.pl/1569/pociagi,do,chelmzy,nie,pojada.php


    Temat: (prasa) (kuj-pom) Konkurent PKP wchodzi w teren
    http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu...

    Małgorzata Oberlan, Środa, 11 Lipca 2007

    PCC Rail, prywatny przewoźnik, który wozić nas będzie pociągami po
    części tras regionu, szuka kolejarzy. Miejsca pracy stworzy też w
    swoich bazach technicznych.

    - Przewozy lokalne mają opierać się na lokalnym zapleczu, tak
    kadrowym, jak i technicznym. To racjonalne podejście, opłacalne dla
    obu stron: naszej firmy i regionu - wykłada strategię PCC Rail Rafał
    Błaszkiewicz, manadżer ds. przewozów pasażerskich.

    Firma wygrała przetarg marszałkowski i od 9 grudnia wozić nas będzie
    po trasach niezelektryfikowanych województwa.

    PCC Rail ma swoich maszynistów, bo od kilku lat prowadzi w Polsce
    przewozy towarowe. Wkraczając do Kujawsko-Pomorskiego, chce jednak
    pozyskać także ,,ludzi stąd". - Ruszył już nabór na konduktorów,
    kierowników pociągów i maszynistów. W pierwszym etapie planujemy
    zatrudnić kilkanaście osób - mówi Błaszkiewicz. - Kolejne miejsca
    pracy pojawią się w naszych bazach technicznych, które powstaną na
    krańcach województwa.

    Jak się dowiedzieliśmy, rozważane lokalizacje baz to Tuchola i
    Grudziądz.

    Prywatny przewoźnik wozić będzie pasażerów 13 szynobusami będącymi
    własnością województwa. Dysponuje też własnym taborem: używanymi
    duńskimi składami, które sprowadził do Polski. Przeprowadzana jest ich
    homologacja w Urzędzie Transportu Kolejowego. Firma PCC Rail
    zainteresowana jest jednak także zakupem dwóch kolejnych szynobusów z
    bydgoskiej PESY. Nim wsiądziemy do prywatnego pociągu, powstać musi
    nowy rozkład jazdy. Jak zapewnia Urząd Marszałkowski (organizator
    przewozów), tym razem ma on odpowiadać ludzkim potrzebom. Ruszyły
    konsultacje w regionie. Pierwsze spotkania odbyły się w miniony piątek
    w Cekcynie. Nie zabrakło gorących dyskusji i już wiadomo, że nie
    wszystkim oczekiwaniom uda się sprostać. - Kolejne spotkania, jeszcze
    w lipcu, organizujemy w Lipnie, Brodnicy, Grudziądzu i Chełmży -
    zapowiada Tomasz Moraczewski z UM.

    Tymczasem w środowisku PKP wrze. Duża część kolejarzy państwowej firmy
    jest zaniepokojona zmianami. Silne związki branżowe już debatują, czy
    i jak je oprotestować.


    Źródło: topranking.pl/1569/prasa,kuj,pom,konkurent,pkp,wchodzi,w,teren.php


    Temat: Bydgoszcz - Chelmza
    http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070509/REGION/7050803...

    Za Gazetą Pomorską:

    Pociąg z niedaleka w Unisławiu zaczeka

    Najpierw z Torunia do Bydgoszczy, przez Unisław i Chełmżę, a później także
    z Inowrocławia do Żnina oraz z Kcyni przez Szubin do Bydgoszczy znowu
    zaczną jeździć pociągi osobowe.
    Takie plany ma Urząd Marszałkowski. I to plany bardzo realne. Bo już za
    prawie za dwa tygodnie, dokładnie 26 maja, pierwszy szynobus wyruszy na
    trasę z Torunia, by przez Chełmżę i Unisław dotrzeć do Bydgoszczy.
    Na razie będzie to przejazd pokazowy, ale jak się nieoficjalnie
    dowiedzieliśmy, być może już we wrześniu, a najpóźniej w grudniu br.
    pociągi na tej trasie powinny kursować regularnie. Pod warunkiem
    oczywiście, że radni sejmiku dadzą na to pieniądze. Byłoby jednak dziwne,
    gdyby nie dali, bo zawsze protestują gdy kolej chce zamykać jakąś linię. A
    teraz można jedną przywrócić.
    Ostatni raz pociąg osobowy zawitał do Unisławia (powiat chełmiński) pięć
    lat temu. Od tego czasu mieszkańcy tej miejscowości, położonej w połowie
    drogi z Bydgoszczy do Torunia, do pracy i na uczelnie mogli dojeżdżać
    tylko autobusami.
    Z powrotu pociągów do Bydgoszczy zadowolony jest też Jerzy Czerwiński,
    burmistrz Chełmży. - Walczyliśmy o to połączenie i cieszę się bardzo, że
    się nam udało - mówi.
    O pieniądze na przywrócenie połączeń kolejowych, na zamykanych przed laty
    liniach, Urząd Marszałkowski wystarał się też w Brukseli.
    Dzięki unijnym funduszom, do końca 2008 roku, ma być odnowiona nie tylko
    trasa z Torunia, przez Chełmżę i Unisław do Bydgoszczy, ale także
    połączenia z Inowrocławia, przez Barcin, do Żnina oraz z Kcyni przez
    Szubin do Bydgoszczy.
    Nie wiadomo jeszcze, czy obsługiwać będzą je PKP Przewozy Regionalne, czy
    być może prywatna spółka. Wiadomo, że podróż odbywać się będzie
    szynobusami.
    - W piątek odbieramy ostatni z pięciu szynobusów, zakupionych dzięki
    unijnym funduszom. Razem mamy ich już 13 - cieszy się Tomasz Moraczewski,
    z Urzędu Marszałkowskiego.

    --------------

    Male sprostowanie - ostatni planowy pociag osobowy odjechal z Unislawia 7
    lat temu tj. 2 kwietnia 2000 roku.


    Źródło: topranking.pl/1571/bydgoszcz,chelmza.php


    Temat: Bydgoszcz i Toruń walczą o kolej
    Przede wszystkim mamy centralne położenie - wskazuje Grzegorz
    Radomski, szef
    > „Solidarności” w toruńskim ZLK. - Obsługujemy nie tylko nasze wojew
    > ództwo, ale
    > też mazowieckie, czyli linie do Nasielska, Płocka i Kutna.
    Przywróciliśmy ruch
    > na wielu z nich, w tym na trasie Chełmża-Bydgoszcz. Fachowcy z
    toruńskiego ZLK
    > sprawili, że pociąg w kierunku Warszawy jedzie z prędkością 120
    kilometrów na
    > godzinę. Do Bydgoszczy tak się nie da. Mamy też świetnie
    logistycznie
    > przygotowaną siedzibę przy ulicy Fabrycznej.


    podobno za przywroceniem trasy bydgoszcz chelmza to stoi urzad
    marszalkowski( sam kiedys go za to chwaliles)

    rozumiem, ze bazy logistycznej w bydgoszczy nie ma...i 1200
    pracownikow daje rade bez niej...

    Związkowcy mówią, że kolej czeka udział w wielkich inwestycjach w
    pobliżu
    > Torunia - budowie terminalu cargo w Ostaszewie oraz budowie
    autostrady A1.
    > Podkreślają też, że zakład bydgoski został dziewięć lat temu
    wydzielony z
    > toruńskiego. W obu pracuje po około 100 osób.


    co ma do tego a1? i musisz hecer wiedziec, ze bydgoski zaklad zostal
    najpierw wcielony do tortunskiego, ten nie dal rady tym zarzadzac i
    ponownie je rozdzielono...o czyms tez swiadczy liczba zatrudnionych
    w obu zakladach...

    Do pracy w Toruniu dojeżdżają ludzie na przykład z Brodnicy. Jeśli
    będą mieli
    > do pokonania dodatkowe 60 km do Bydgoszczy, to z niej będą musieli
    zrezygnować.
    >

    rozumiem, ze jak do bydgoszczy dojezdzaja ludzie z nakla czy
    wierzchucina to nie ma znaczenia...

    Ludzie z ZLK w Bydgoszczy są w innej sytuacji. [b]Tam działają
    jeszcze trzy inn
    > e
    > zakłady kolejowe.

    i myslisz,ze akurat teraz potrzebuja nowych pracownikow? czy raczej
    same beda przechodzic, lub przechodza ciecia etatow...




    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,71,101501499,101501499,Bydgoszcz_i_Torun_walcza_o_kolej.html


    Temat: Panie Marszałku, kiedy Pan się zajmnie kolejami?
    Panie Marszałku, kiedy Pan się zajmnie kolejami?
    01.08.2008


    Szybciej i wygodniej pojedziemy do Grudziądza


    TORUŃ. 16 mln euro będzie kosztowała modernizacja linii kolejowej z
    Torunia do Grudziądza. Po jej zakończeniu pociągi miedzy oboma
    miastami pomkną z szybkością ponad 100 km/h

    Prace remontowe rozpoczną się w przyszłym roku i potrwają trzy lata.
    W tym czasie zostanie wymienione torowisko na 54-kilometrowym
    odcinku od Dworca Toruń Wschodni do stacji w Grudziądzu. - Ten
    projekt jest kontynuacją i rozwinięciem koncepcji budowy Szybkiej
    Kolei Metropolitalnej w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym -
    tłumaczy Beata Krzemińska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego. -
    Ma zapewnić mieszkańcom małych miejscowości ogólnodostępną
    komunikację kolejową.

    Modernizacja tego odcinka będzie kosztowała 16 mln euro. Zadanie
    znalazło się na liście kluczowych projektów dla województwa kujawsko-
    pomorskiego, które otrzymają dofinansowanie w ramach RPO 2007-2013.
    Połowę tej sumy wyłoży więc Unia Europejska. - Po zakończeniu prac
    pociągi będą mogły jeździć po tej trasie z prędkością 100-120 km na
    godzinę - zapewnia Wiesław Czatrowski z gdańskiego oddziału
    regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który jest wykonawcą
    projektu.

    W tym samym czasie zrewitalizowana zostanie też linia kolejowa
    Działdowo - Chojnice na 31-kilometrowym odcinku z Grudziądza do
    Laskowic Pomorskich. Orientacyjny koszt tych prac oszacowano na 8
    mln euro, ale w ramach RPO województwo może przeznaczyć na nie 4 mln
    euro. - Głównym celem tego projektu jest przeprowadzenie takiego
    remontu tego odcinka, który umożliwi kursowanie szynobusów -
    twierdzi Krzemińska.

    Studium wykonalności i dokumentacje przedprojektową linii na obu
    odcinkach opracuje firma DB International GmbH Consulting Europa z
    Berlina.

    Linie z Torunia do Grudziądza i z Grudziądza do Laskowic Pomorskich
    to nie jedyne, które chce zrewitalizować Urząd Marszałkowski.
    Jeszcze w tym roku zakończy się remont torowiska i zostanie
    przywrócone połączenie kolejowe z Chełmży do Bydgoszczy.


    Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,73,83189896,83189896,Panie_Marszalku_kiedy_Pan_sie_zajmnie_kolejami_.html